Friday 10 May 2013

London Zoo mencari pasangan wanita untuk 'gorgeously hodoh' ikan lelaki

                               Female Mangarahara cichlid, London Zoo
                                                                Mangarahara cichlid(ikan betina )


Zoo London telah melancarkan rayuan untuk mencari pasangan untuk 'gorgeously hodoh' ikan tropika yang di ambang kepupusan.

The Mangarahara cichlid - digambarkan sebagai 'jenis kendaraan ini ikan' (dalam erti kata lain, walaupun ikan mungkin tidak akan mewah ia banyak) - dianggap telah hilang dari liar kerana habitatnya kering akibat empangan yang dibina di Sungai Mangarahara, di Madagascar.

Sama ada itu atau ia adalah kerana ia agak mengerikan ...

Bagaimanapun, zoo itu kini berhadapan dengan teka-teki kerana ia kini mempunyai sepasang spesies tetapi kedua-duanya adalah lelaki. Satu lagi ikan yang telah dikenal pasti di Zoo Berlin tetapi ia juga seorang budak lelaki (dan juga cantik hodoh).

'Ikan ini tidak cantik - mereka gorgeously hodoh, luar biasa ... lebih jenis kendaraan itu ikan,' London Zoo kurator akuarium Brian Zimmerman memberitahu BBC.

                            Mangarahara cichlid, London Zoo
                         Gambar:Zoo London kini mempunyai dua Mangarahara cichlid lelaki (Gambar: Zoo London)


'Ia mungkin terlalu lewat untuk rakan-rakan liar mereka, tetapi jika kita boleh mencari seorang wanita ia tidak terlalu lewat untuk spesies.

"Kami segera merayu kepada sesiapa sahaja yang memiliki atau mengetahui seseorang yang boleh memiliki ikan ini kritikal terancam, yang perak dalam warna dengan ekor oren-disebut-sebut, supaya kita boleh memulakan program pembiakan di sini di zoo untuk membawa mereka kembali dari ambang kepupusan. '

No comments:

Post a Comment